Mintaétrendek dietetikus szakembertől, diétázóknak!

Adatkezelési tájékoztató

1. Az adatkezelő adatai:

Vállalkozó neve: Tárczy Virág egyéni vállalkozó
Székhely: 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.
Adószám: 72046737-1-41
Nyilvántartási szám: 27063688
Telefonszám: 0620/770 3185
E-mail cím: hello@mintaetrend.hu

Az adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen jogi közlemény tartalmát. Jelen Adatkezelési Tájékoztató célja ügyfelei, partnerei, páciensei, vásárlói tájékoztatása személyes adataik kezelését illetően. Az adatkezelő kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

Az adatkezelő megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnerei személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.

Az adatkezelő fentieknek megfelelve alakította ki hétköznapi tevékenységét, dolgozta ki szabályzatait, nyilvántartásait, iratmintáit, tájékoztatóit.

Az adatkezelő adatkezeléseivel kapcsolatosan felmerülő adatvédelmi irányelvek folyamatosan elérhetők az adatkezelő székhelyén, weboldalán. Az adatkezelő fenntartja magának a jogot jelen tájékoztató bármikori megváltoztatására. Természetesen az esetleges változásokról kellő időben értesíti közönségét.

Az adatkezelő elkötelezett ügyfelei és partnerei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja páciensei, vásárlói információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az adatkezelő a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. Az adatkezelő az alábbiakban ismerteti adatkezelési gyakorlatát.

A jelen Adatkezelési Tájékoztató személyi hatálya kiterjed az adatkezelőre, valamint azon természetes személyekre, akik adatait a jelen Tájékoztató hatálya alá tartozó adatkezelések tartalmazzák, továbbá azon személyekre, akik jogait vagy jogos érdekeit az adatkezelés érinti.

A Tájékoztató tárgyi hatálya kiterjed az adatkezelő tevékenysége során felmerülő összes adatkezelésre.

Jelen Tájékoztató a jóváhagyás napján lép érvénybe, további rendelkezésig, határozatlan ideig hatályos.

Személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre vonatkozó bármely információ. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító, vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális, vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.

Különleges adat: a személyes adatok különleges kategóriáiba tartozó minden adat, azaz a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a genetikai adatok, a természetes személyek egyedi azonosítását célzó biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére, vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.

Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés-továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, illetve megsemmisítés.

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza.

Adatfeldolgozó: az a természetes személy vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség, vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.

Közös adatkezelők: ha az adatkezelés céljait és eszközeit két vagy több adatkezelő közösen határozza meg, azok közös adatkezelőnek minősülnek.

Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval, vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.

Az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

A személyes adatok kezelésére az adatkezelőnél kizárólag az alábbi esetekben kerül sor:

  1. ha az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez,
  2. az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél,
  3. az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges,
  4. az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges,
  5. az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.

Az adatkezelés jogszerűségét az adatkezelő a tevékenysége minden fázisában vizsgálja, csak olyan adatot és addig kezel, amelynek célját, jogalapját igazolni tudja. Valamely jogalap feltételének megszűnése esetén az adatkezelés csak abban az esetben folytatható, ha az adatkezelő megfelelő másik jogalapot tud igazolni.

A jogalapok igazolásának módja fő szabály szerint az írásbeliség, a ráutaló magatartással létrejött jogalap esetén is vizsgálni kell, hogy az utólag egyértelműen igazolható-e. Kétség esetén az észszerűség és a gazdaságosság szempontjaira tekintettel törekedni kell a ráutaló magatartással létrejött adatkezelés írásbeli megerősítésére.

A hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén az érintett írásbeli hozzájárulását adja a személyes adatai kezeléséhez. A hozzájárulás formai kötöttség nélküli, de az utólagos bizonyíthatóság papír, vagy elektronikus alapú írásbeli hozzájárulást igényel.

Jogi kötelezettség teljesítése jogalapon alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg.

Az adatkezelés kötelező jellegétől függetlenül az érintett magánszeméllyel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező és nem kerülhető el, továbbá az érintett számára az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatást kell adni az adatai kezelésével kapcsolatos minden jelentős tényről.

A GDPR (Általános Adatvédelmi Rendelet) szerint abban az esetben is lehetőség van személyes adatok kezelésére, ha az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett magánszemély az egyik fél, vagy az adatkezelés, adatfelvétel a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. Az adatkezelő a szerződés teljesítése jogalappal a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése céljából kezelhet személyes adatokat.

Az adatkezelő dietetikai szolgáltatásokkal áll páciensei, ügyfelei, vásárlói rendelkezésére. Ezen tevékenységek elvégzése során kerül kapcsolatba természetes személyek személyes adataival. Az alábbi adatkezelési tevékenységet folytatja:

  • Az adatkezelő szerződéses partnerei magánszemélyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. A szerződéses kapcsolat létrejöttét egy ajánlatkérés előzi meg, telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, az adatkezelő weboldalán (mintaetrend.hu ) található űrlap alkalmazásával, vagy a közösségi média oldalon keresztül. Az ajánlatkérő megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, ahova az adatkezelő elküldi vonatkozó ajánlatát. Ha az ajánlat elutasításra kerül, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerülnek az érdeklődő személyes adatai. A személyes adatok kezelésének jogalapja, a szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben az érintett megrendeli a kínált szolgáltatást, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között. Ezt követően az adatkezelő birtokába jutnak a magánszemélyek (partnerek és kapcsolattartók) további személyes adatai. Az adatkezelés jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), jogi személy kapcsolattartója esetén az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatások ellenértékéről számlát állít ki. A számla az ügyfél nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.
  • Az adatkezelőnél igénybe vehető dietetikai tanácsadásra jelentkezni telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, vagy a weboldalon található űrlap segítségével lehet. A jelentkezés alkalmával az adatkezelő a páciens nevét, telefonszámát, e-mail címét kéri megadni. A személyes adatokat az adatkezelő a megfelelő időpont pácienshez történő rendelése és időpontmódosítás esetén a kapcsolatfelvétel biztosítása érdekében kezeli. Az ilyen módon tudomására jutott személyes adatokat szerződéses jogalappal (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont) kezeli az adatkezelő. Amennyiben az érintett nem veszi igénybe a foglalt időpontban az adatkezelő szolgáltatását, az adatkezelő a személyes adatokat haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törli. Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatás díjáról számlát állít ki a páciens részére. A számla tartalmazza a páciens nevét, címét/székhelyét, esetleg adószámát. A személyes adatok kezelésének jogalapja, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.
  • Az adatkezelő szolgáltatásának biztosítása érdekében, az érintett egészségi állapotának megismerésére (leletek, szakorvosi lapok alapján) kerül sor, mely során az adatkezelő tudomására jutnak az érintett egészségügyi adatai is, mint különleges adatok. A természetüknél fogva különösen érzékeny személyes adatok egyedi védelmet igényelnek, mivel az alapvető jogokra és szabadságokra nézve a kezelésük körülményei jelentős kockázatot hordoznak. Az adatkezelő az ilyen módon tudomására jutott különleges adatokat kizárólag a dietetikai tanácsadás során, a tanácsadás sikere érdekében használja fel, célja az egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása, az adatkezelő eredményes tevékenységének elősegítése. A különleges adatokat tartalmazó egészségügyi dokumentáció tárolására, megőrzésére a jogszabályban előírt kötelezettségek vonatkoznak. Az 1997. évi XLVII. törvény (az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről) 30. §. (1) bekezdése értelmében az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig kell megőrizni. A rendelkezés értelmében az adatkezelő a páciensek személyes és különleges adatait tehát 30 évig tárolja, ezt követően törli őket. A különleges adatok kezelésére az adatkezelőnek az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 9. cikkének (2) bekezdésének h) pontja alapján van joga, hiszen a különleges adatok kezelése egészségügyi ellátás, vagy kezelés nyújtása érdekében történik és az adatkezelő személyében az adatkezelést olyan személy végzi, aki a magyar jogszabályokban meghatározott szakmai titoktartási kötelezettség hatálya alatt áll. A különleges adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), hiszen az egészségügyi adatok (különleges adatok) kezelésére az adatkezelő által nyújtott szolgáltatás igénybevétele érdekében van szükség.
  • Az adatkezelő munkája során tudomására jutnak a megbízók ügyfeleinek, pácienseinek személyes adatai is. E tekintetben az adatkezelő adatfeldolgozónak minősül, hiszen a megbízó (mint adatkezelő) által meghatározott célok szerint végzi a személyes adatok kezelését. Az adatkezelő nyilatkozik arról, hogy működése során teljes mértékben betartja az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletében foglaltakat, továbbá nem kezeli a megbízó és ügyfelei, páciensei személyes adatait a megbízóval kötött megbízási szerződésben dokumentált utasításoktól eltérő célokból, kivéve, ha az ilyen adatkezelést a hatályos, alkalmazandó jogszabályok írják elő. Az adatkezelő köteles a tevékenysége során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a megbízóra és ügyfeleire, pácienseire vonatkozó információkat megőrizni. A megbízóra és ügyfeleire, pácienseire vonatkozó adatokat (beleértve a különleges adatokat is), eljárásokat, módszereket, dokumentumokat, okmányokat vagy egyéb információkat csak feladatai teljesítése érdekében használja fel az adatkezelő, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszi hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatja ki, és azokkal semmilyen más módon nem él vissza. A megbízó által adott információkat, iratokat, elemzéseket bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem teszi hozzáférhetővé. Amennyiben a megbízóval megszűnik a szerződéses kapcsolat, az adatkezelő minden dokumentumot átad a megbízó részére. Az ilyen célból megadott személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).
  • Az adatkezelő recepteket, étrendeket, egyéb termékeket értékesít weboldalán (mintaetrend.hu ). A vásárlók magánszemélyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. Megrendelés esetén a vásárló nevét, címét, e-mail címét, telefonszámát, esetleg cégnevét és adószámát kéri el. A személyes adatok kezelésének jogalapja, a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Jogi személy esetén a kapcsolattartó személyes adatainak kezelésére kerül sor, mely az érintett hozzájárulása alapján történik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő az általa értékesített termékek ellenértékéről számlát állít ki. A számla a vásárló nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.
  • Feladatai ellátása során az adatkezelő partnerei, páciensei, vásárlói e-mail címeit, telefonszámait kezeli, szerződéses kötelezettségei teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy egyéni hozzájárulásuk értelmében (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).
  • Az adatkezelő munkája során alvállalkozókkal, szállítókkal és szolgáltatókkal is szerződéses viszonyban áll, ami szintén alapot biztosít a személyes adatok kezelésére. Ez esetben a személyes adatok kezelésének jogalapja (természetes személy vagy egyéni vállalkozó esetén) a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), jogi személy kapcsolattartójának személyes adatai kapcsán az érintett kifejezett, előzetes tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).
  • Az adatkezelő elsősorban saját weboldalán (mintaetrend.hu) mutatja be tevékenységét, szolgáltatásait és termékeit. A weboldal működése során cookie-kat alkalmaz, amelyek szintén gyűjtenek személyes adatokat a látogatókról. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).
  • A weboldalon az oldal látogatójának lehetősége van kapcsolatba lépni az adatkezelővel, egy kapcsolatfelvételi űrlap segítségével. Az űrlapon meg kell adni az érdeklődő nevét, e-mail címét. A személyes adatok kezelésének célja a kapcsolatfelvétel az oldal látogatójával és az adatkezelő szolgáltatásai, termékei iránt érdeklődővel. Amennyiben a kapcsolatfelvételt követően nem kerül sor a szolgáltatás, termék megrendelésére, haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerülnek az érdeklődő személyes adatai. Az adatkezelő a személyes adatokat a szerződés létrejötte érdekében, ezzel a jogalappal kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Az űrlap kitöltésével az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatóját és tudomásul vette az abban foglaltakat.
  • Az adatkezelő közösségi oldalt is üzemeltet, ahol szintén sor kerül személyes adatok kezelésére. Az adatkezelő alkalmanként nyereményjátékot is szervez közösségi oldalán. A nyertes személyes adatait (név, cím, telefonszám, e-mail cím) kezeli ebben az esetben. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).
  • Az adatkezelő tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés során az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvény szerint kötelezően rögzítendő adatok felvétele, illetve a panasz kivizsgálása, annak rendezésével összefüggő kapcsolattartás. Megtett panasz esetén az ügyintézés, és így a személyes adatok kezelése – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján – kötelező. Ennek értelmében a személyes adatok kezelésének jogalapja, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).
  • Az adatkezelő weboldalán lehetőség van feliratkozni hírlevélre is, név, e-mail cím megadásával. A hírlevélre történő feliratkozás során az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat, valamint arról is, hogy hozzájárulását adja-e személyes adatai marketing célú kezeléséhez. Az érintettet az Adatkezelési Tájékoztatóban írt jogok illetik meg és az ott írt módon és helyeken van lehetősége élni ezen jogaival. Ennek megfelelően a hírlevélküldés során folytatott személyes adatkezelés jogalapja a feliratkozó kifejezett és írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Adatkezelő a fent írt adatkezelésekről adatkezelési nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza a személyes adatok törlésére megállapított határidőket is. A nyilvántartás jelen Adatkezelési Tájékoztató mellékletét képezi.

Ha az adatkezelést az adatkezelő nevében más végzi, az adatkezelő kizárólag olyan adatfeldolgozókat vehet igénybe, amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az Általános Adatvédelmi Rendelet követelményeinek való megfelelésre, vagy az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket végrehajtják.

Az adatkezelő ezúton nyilatkozik, hogy munkája során kizárólag olyan adatfeldolgozókkal lép kapcsolatba, akik megfelelő garanciával rendelkeznek a GDPR rendeletnek való megfelelőségről és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtásáról. Az adatfeldolgozók vonatkozó nyilatkozatai rendelkezésére állnak.

Az érintettek jelen Adatkezelési Tájékoztató megismerésével és tudomásul vételével elfogadják, hogy adatkezelő az alábbiakban felsorolt adatfeldolgozók és közös adatkezelők részére továbbítja személyes adataikat.

  • Adatfeldolgozó az adatkezelő által alkalmazott könyvelő vállalkozás:
    • Szigin Számviteli Kft
    • Balatonberény, Kossuth Lajos utca 15., 8649
    • konyveles@gmail.com

  • A számlák kiállításával kapcsolatban az adatkezelő partnere:
  • Billingo Technologies Zrt.
  • Cím: 1133 Budapest, Árbóc utca 6. III. emelet
  • E-mail: hello@billingo.hu
  • Telefon: +36 (1) 500-9491

 

  • A bankkártyával történő fizetés érdekében az adatkezelő adatfeldolgozója, aki egyben önálló adatkezelő is:
  • Stripe Inc.
  • 510 Townsend Street San Francisco, CA 94103 United States
  • info@stripe.com
  • https://stripe.com/en-hu/contact

 

  • Az adatkezelő weboldalának tárhelyét biztosító társaság szintén adatfeldolgozónak minősül:
  • Websupport Magyarország Kft. (Tárhelypark)
  • 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
  • info@tarhelypark.hu
  • +36 1 700 4140

 

  • Az adatkezelő weboldala által alkalmazott Google Analytics szolgáltatás használata miatt adatfeldolgozó:
  • Google Ireland Limited
  • Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország

 

  • Az adatkezelő levelezőrendszerének kiszolgálója is adatfeldolgozó:
  • Websupport Magyarország Kft. (Tárhelypark)
  • 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
  • info@tarhelypark.hu
  • +36 1 700 4140

 

  • További adatfeldolgozó a hírlevélküldéssel összefüggésben:
  • Mailpoet

 

  • A felhő alapú online adatbázisban történő adattárolás során a szolgáltatás nyújtója adatfeldolgozónak minősül:
  • Google Ireland Limited
  • Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország

 

  • Adatfeldolgozónak minősülnek az adatkezelő által – online szolgáltatásnyújtás során – igénybe vett alkalmazások (Skype, Messenger) üzemeltetői is:
  • Microsoft Magyarország Kft. központi irodaház
  • Graphisoft Park 3. (Záhony u.)
  • 1031 Budapest
  • Telefon: +36 1 437 2800
  • Fax: +36 1 437 2899
  • Microsoft Ügyfélszolgálati Központ: +36 1 267 4636

 

  • Meta Platforms Ireland Ltd.
  • 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland

 

  • A Facebook oldal használata miatt adatfeldolgozó és közös adatkezelő partner:
  • Meta Platforms Ireland Ltd.
  • 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland

–    Az Instagram oldal használata miatt adatfeldolgozó és közös adatkezelő partner:

  • Meta Platforms Ireland Ltd.
  • 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland

 

  • Az adatkezelő továbbítja ügyfelei személyes adatait a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére is.

A szerződött adatfeldolgozó és adatkezelő partnerek kizárólag az adatkezelő által adott utasítás alapján (kivéve jogi előírás alkalmazása), titoktartási kötelezettséget vállalva kezelik a partnerek személyes adatait.

Vevői szerződések:
Az adatkezelő szerződéses partnerei magánszemélyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. A szerződéses kapcsolat létrejöttét egy ajánlatkérés előzi meg, telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, az adatkezelő weboldalán (www.mintaetrend.hu) található űrlap alkalmazásával, vagy a közösségi média oldalon keresztül. Az ajánlatkérő megadja nevét, telefonszámát, e-mail címét, ahova az adatkezelő elküldi vonatkozó ajánlatát. Ha az ajánlat elutasításra kerül, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerülnek az érdeklődő személyes adatai. A személyes adatok kezelésének jogalapja, a szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben az érintett megrendeli a kínált szolgáltatást, létrejön a szerződéses kapcsolat a felek között. Ezt követően az adatkezelő birtokába jutnak a magánszemélyek (partnerek és kapcsolattartók) további személyes adatai. Az adatkezelés jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), jogi személy kapcsolattartója esetén az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatások ellenértékéről számlát állít ki. A számla az ügyfél nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.

Az adatkezelőnél igénybe vehető dietetikai tanácsadásra jelentkezni telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, vagy a weboldalon található űrlap segítségével lehet. A jelentkezés alkalmával az adatkezelő a páciens nevét, telefonszámát, e-mail címét kéri megadni. A személyes adatokat az adatkezelő a megfelelő időpont pácienshez történő rendelése és időpontmódosítás esetén a kapcsolatfelvétel biztosítása érdekében kezeli. Az ilyen módon tudomására jutott személyes adatokat szerződéses jogalappal (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont) kezeli az adatkezelő. Amennyiben az érintett nem veszi igénybe a foglalt időpontban az adatkezelő szolgáltatását, az adatkezelő a személyes adatokat haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törli. Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatás díjáról számlát állít ki a páciens részére. A számla tartalmazza a páciens nevét, címét/székhelyét, esetleg adószámát. A személyes adatok kezelésének jogalapja, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.

Az adatkezelő recepteket, étrendeket, egyéb termékeket értékesít weboldalán (www.mintaetrend.hu). A vásárlók magánszemélyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. Megrendelés esetén a vásárló nevét, címét, e-mail címét, telefonszámát, esetleg cégnevét és adószámát kéri el. A személyes adatok kezelésének jogalapja, a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Jogi személy esetén a kapcsolattartó személyes adatainak kezelésére kerül sor, mely az érintett hozzájárulása alapján történik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő az általa értékesített termékek ellenértékéről számlát állít ki. A számla a vásárló nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.

A megbízók ügyfeleinek, pácienseinek személyes adatkezelése:
Az adatkezelő munkája során tudomására jutnak a megbízók ügyfeleinek, pácienseinek személyes adatai is. E tekintetben az adatkezelő adatfeldolgozónak minősül, hiszen a megbízó (mint adatkezelő) által meghatározott célok szerint végzi a személyes adatok kezelését. Az adatkezelő nyilatkozik arról, hogy működése során teljes mértékben betartja az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletében foglaltakat, továbbá nem kezeli a megbízó és ügyfelei, páciensei személyes adatait a megbízóval kötött megbízási szerződésben dokumentált utasításoktól eltérő célokból, kivéve, ha az ilyen adatkezelést a hatályos, alkalmazandó jogszabályok írják elő. Az adatkezelő köteles a tevékenysége során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a megbízóra és ügyfeleire, pácienseire vonatkozó információkat megőrizni. A megbízóra és ügyfeleire, pácienseire vonatkozó adatokat (beleértve a különleges adatokat is), eljárásokat, módszereket, dokumentumokat, okmányokat vagy egyéb információkat csak feladatai teljesítése érdekében használja fel az adatkezelő, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszi hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatja ki, és azokkal semmilyen más módon nem él vissza. A megbízó által adott információkat, iratokat, elemzéseket bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem teszi hozzáférhetővé. Amennyiben a megbízóval megszűnik a szerződéses kapcsolat, az adatkezelő minden dokumentumot átad a megbízó részére. Az ilyen célból megadott személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

Szállítói szerződések:
Az adatkezelő szállítói elérhetőségeit (név, e-mail cím, telefonszám) is kezeli és szolgáltató, alvállalkozó cégekkel is kapcsolatban áll. A partnerekkel való kapcsolattartás érdekében ezekben az esetekben is sor kerül személyes adatok kezelésére (a kapcsolattartó, vagy a természetes személy, egyéni vállalkozó személyes adatai). A személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy a kapcsolattartó hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Az adatkezelő, a cégek kapcsolattartóival hozzájáruló nyilatkozatot tölt ki, melyben tájékoztatja őket a személyes adatokkal kapcsolatos jogaikról és hozzájárulásukat kéri, hogy kezelhesse adataikat. Ilyen esetekben a személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett kifejezett, írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulása az adatkezeléshez (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Amennyiben a partnerrel kötött szerződés megszűnt és jogszabályban írt őrzési kötelezettség sem vonatkozik az adatok, dokumentumok megőrzésére, úgy a telefonszámok és az e-mail címek törlésre kerülnek. A szerződésben és számlán szereplő személyes adatok megőrzése szintén a jogszabálynak megfelelően történik, azokat az adatkezelő 5 évig tárolja.

Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatások és értékesített termékek ellenértékéről számlát állít ki. A számla az ügyfél nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). Az ilyen módon rögzített személyes adatok megőrzése a jogszabálynak megfelelően történik, azokat az adatkezelő 5 évig tárolja.

Az adatkezelő szolgáltatásait és termékeit kizárólag 18 éven felüli személyek számára értékesíti.

Az érintett az adatkezelő weboldalán a hírlevélre való feliratkozással, a cookie-k működéséhez való hozzájárulással kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy nem iratkozhat fel a hírlevélre, nem járulhat hozzá a weboldal által alkalmazott cookie-k adatgyűjtéséhez, tekintettel arra, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőnek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

Az adatkezelő szolgáltatásának biztosítása érdekében, az érintett egészségi állapotának megismerésére (leletek, szakorvosi lapok alapján) kerül sor, mely során az adatkezelő tudomására jutnak az érintett egészségügyi adatai is, mint különleges adatok. A természetüknél fogva különösen érzékeny személyes adatok egyedi védelmet igényelnek, mivel az alapvető jogokra és szabadságokra nézve a kezelésük körülményei jelentős kockázatot hordoznak. Az adatkezelő az ilyen módon tudomására jutott különleges adatokat kizárólag a dietetikai tanácsadás során, a tanácsadás sikere érdekében használja fel, célja az egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása, az adatkezelő eredményes tevékenységének elősegítése. A különleges adatokat tartalmazó egészségügyi dokumentáció tárolására, megőrzésére a jogszabályban előírt kötelezettségek vonatkoznak. Az 1997. évi XLVII. törvény (az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről) 30. §. (1) bekezdése értelmében az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig kell megőrizni. A rendelkezés értelmében az adatkezelő a páciensek személyes és különleges adatait tehát 30 évig tárolja, ezt követően törli őket. A különleges adatok kezelésére az adatkezelőnek az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 9. cikkének (2) bekezdésének h) pontja alapján van joga, hiszen a különleges adatok kezelése egészségügyi ellátás, vagy kezelés nyújtása érdekében történik és az adatkezelő személyében az adatkezelést olyan személy végzi, aki a magyar jogszabályokban meghatározott szakmai titoktartási kötelezettség hatálya alatt áll. A különleges adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), hiszen az egészségügyi adatok (különleges adatok) kezelésére az adatkezelő által nyújtott szolgáltatás igénybevétele érdekében van szükség.

Az egyéb módon az adatkezelő tudomására hozott, vagy tudomására jutott különleges adatot az adatkezelő nem rögzíti. Ha az ilyen jellegű adat az adatkezelő tudta nélkül került az adatkezelő bármely rendszerébe, azt annak észlelését követően haladéktalanul törli a rendszerből.

Az adatkezelő tevékenysége során partnerei, páciensei, ügyfelei, vásárlói e-mail címét és telefonszámát is megismeri. Az ilyen módon rendszerébe került személyes adatokat, elsősorban szerződéses kötelezettségeinek teljesítése érdekében kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben a partnerrel kötött szerződés megszűnt és jogszabályban írt őrzési kötelezettség sem vonatkozik az adatok, dokumentumok megőrzésére, úgy a telefonszámok és az e-mail címek törlésre kerülnek. Néhány esetben az adatkezelőnek továbbra is jogos érdeke fűződik az adatok megőrzéséhez, ilyenkor kéri az érintett kifejezett és írásos hozzájárulását személyes adatai őrzéséhez (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Az adatkezelő elsősorban saját weboldalán (www.mintaetrend.hu) mutatja be tevékenységét, szolgáltatásait és termékeit.

Az adatkezelő weboldala működése során cookie-kat használ. Az általuk nyert személyes adatok kezelésének jogalapja a látogató hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A www.mintaetrend.hu  weboldal az alábbi cookie-kat alkalmazza:

tk_lr
időtartam: 1 év
típus: statisztikai – JetPack

tk_or
időtartam: 1 év
típus: statisztikai – JetPack

tk_r3d
időtartam: 3 nap
típus: statisztikai – JetPack

Elementor
típus: feltétlenül szükséges

__stripe_mid
időtartam: 1 év
típus: feltétlenül szükséges

__stripe_sid
időtartam: 30 perc
típus: feltétlenül szükséges

store_noticee0ac37730be9e6e7054ff79f6b3ec431
időtartam: a böngészési munkamenet végéig
típus: egyéb

woocommerce_cart_hash
időtartam: a böngészési munkamenet végéig
típus: feltétlenül szükséges

woocommerce_items_in_cart
időtartam: a böngészési munkamenet végéig
típus: feltétlenül szükséges

wp_woocommerce_session_adad90148ceb334e2e82c7274c2b2ec7
időtartam: 2 nap
típus: feltétlenül szükséges

Cookie-k (sütik):

A sütik feladata:

  • információkat gyűjtenek a látogatókról és eszközeikről;
  • megjegyzik a látogatók egyéni beállításait, amelyek felhasználásra kerül(het)nek;
  • megkönnyítik a weboldal használatát;
  • minőségi felhasználói élményt biztosítanak.


A testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében.

Feltétlenül szükséges, munkamenet (session) cookie-k:

Ezen sütik célja, hogy a látogatók maradéktalanul és zökkenőmentesen böngészhessék a weboldalt, használhassák annak funkcióit, és az ott elérhető szolgáltatásokat. Az ilyen típusú sütik érvényességi ideje a munkamenet (böngészés) befejezéséig tart, a böngésző bezárásával a sütik e fajtája automatikusan törlődik a számítógépről, illetve a böngészésre használt más eszközről.

Az érintett választása a cookie-kal kapcsolatban:

Webböngésző cookie-k:

A böngésző beállításaiban az érintett elfogadhatja, vagy elutasíthatja az új cookie-kat és törölheti a meglévő cookie-kat. Azt is beállíthatja a böngészőben, hogy az minden alkalommal értesítse, amikor új cookie-kat helyeznek el a számítógépben, vagy más eszközön. A cookie-k kezelésével kapcsolatban további információkat találhat a böngésző „help” funkciójában.

Ha a látogató úgy dönt, hogy néhány, vagy az összes cookie-t kikapcsolja, nem fogja tudni használni a weboldal valamennyi funkcióját.

Az érintett az adatkezelő weboldalán a cookie-k használatának elfogadásával kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy a weboldal által alkalmazott cookie-k elfogadásáról vagy elutasításáról nem nyilatkozhat, tekintettel arra, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőnek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

A weboldalon való vásárlás során történő személyes adatkezelés:

Az adatkezelő recepteket, étrendeket, egyéb termékeket értékesít weboldalán (www.mintaetrend.hu). A vásárlók magánszemélyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. Megrendelés esetén a vásárló nevét, címét, e-mail címét, telefonszámát, esetleg cégnevét és adószámát kéri el. A személyes adatok kezelésének jogalapja, a szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Jogi személy esetén a kapcsolattartó személyes adatainak kezelésére kerül sor, mely az érintett hozzájárulása alapján történik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő az általa értékesített termékek ellenértékéről számlát állít ki. A számla a vásárló nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően jár el, azokat 5 évig tárolja.

A weboldalon feltüntetett véleményekkel kapcsolatos személyes adatkezelés:

A weboldalon korábbi ügyfelek, vásárlók véleménye került feltüntetésre az adatkezelő által nyújtott szolgáltatásokkal és értékesített online termékekkel kapcsolatban. Kizárólag akkor kerül a weboldalon feltüntetésre a véleményező teljes neve, képmása (esetleg más személyes adata) és véleménye, amennyiben ehhez írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulását adta (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelő a személyes adatokat az érintett hozzájárulásának visszavonásáig kezeli.

A kapcsolatfelvételi űrlap használata során történő személyes adatkezelés:

A weboldalon az oldal látogatójának lehetősége van kapcsolatba lépni az adatkezelővel, egy kapcsolatfelvételi űrlap segítségével. Az űrlapon meg kell adni az érdeklődő nevét, e-mail címét. A személyes adatok kezelésének célja a kapcsolatfelvétel az oldal látogatójával és az adatkezelő szolgáltatásai, termékei iránt érdeklődővel. Amennyiben a kapcsolatfelvételt követően nem kerül sor a szolgáltatás, termék megrendelésére, haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerülnek az érdeklődő személyes adatai. Az adatkezelő a személyes adatokat a szerződés létrejötte érdekében, ezzel a jogalappal kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Az űrlap kitöltésével az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatóját és tudomásul vette az abban foglaltakat.

Az adatkezelőnél lehetőség van feliratkozni hírlevélre is. A hírlevélre történő feliratkozás során az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatójában foglaltakat, valamint arról is, hogy hozzájárulását adja-e személyes adatai marketing célú (hírlevélküldés céljából) történő kezeléséhez. Az érintettet az Adatkezelési Tájékoztatóban írt jogok illetik meg és az ott írt módon és helyeken van lehetősége élni ezen jogaival. Ennek megfelelően a hírlevélküldés során folytatott személyes adatkezelés jogalapja a feliratkozó kifejezett és írásos hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hírlevélküldéssel kapcsolatos adatkezelés célja a címzett teljeskörű általános, vagy személyre szabott tájékoztatása az adatkezelőnél megjelenő újdonságokról, legújabb hírekről, a vonatkozó és hatályos jogszabályoknak megfelelően. A hírlevélre és/vagy DM célú levélküldésre történő feliratkozás önkéntes hozzájáruláson alapul, az adatkezelő természetesen lehetőséget ad arra, hogy az érintett bármikor visszavonhassa hozzájárulását és leiratkozzon a hírlevélről.

Az érintett az adatkezelő weboldalán a hírlevélre történő feliratkozással kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy a hírlevélre nem iratkozhat fel, tekintettel arra, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőnek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

Az adatkezelő Facebook és Instagram oldalt is üzemeltet, itt is sor kerül személyes adatok kezelésére. Az adatkezelő Facebook és Instagram oldalán is népszerűsíti tevékenységét, bemutatja szolgáltatásait és termékeit. Ezeket az oldalakat az adatkezelő marketing célokra használja.

https://www.facebook.com/tarczyvirag/

https://www.instagram.com/tarczyvirag_dietetikus/

Az adatkezelő a Facebookon és Instagramon keresztül is átfogó személyes támogatást nyújt. Ha a Facebookon vagy Instagramon keresztül intéz kérdést hozzá, igyekszik azt minél előbb megválaszolni. A Facebook és Instagram oldalon tudomására jutott adatokat kizárólag kérdésének megválaszolásához használja, további reklám célokra nem. 

A Facebook és Instagram oldal használatának célja: közösségi média felületen történő reklámozás, információk közlése. A Facebook és Instagram a saját céljaira is használhatja az adatokat, köztük az érintett profilozását és hirdetésekkel való megcélzását.

Ahhoz, hogy a Facebookon és Instragamon keresztül kapcsolatba tudjon lépni az adatkezelővel, be kell jelentkeznie. Ehhez a Facebook és Instragam adott esetben szintén személyes adatokat kér, illetve tárolja és feldolgozza azokat. Az adatkezelőnek nincs befolyása ezeknek az adatoknak a fajtájára, terjedelmére és feldolgozására, nem kap személyes adatokat a Facebook üzemeltetőjétől. További információt ezzel kapcsolatban a Facebook és Instragam oldalán talál.

Az adatkezelő alkalmanként nyereményjátékot is szervez közösségi oldalán. Ilyenkor a nyertes személyes adatainak kezelésére kerül sor a nyeremény továbbítása érdekében. A nyertes adatait az adatkezelő az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont) kezeli és a jogszabályban írt megőrzési idő figyelembevételével őrzi meg.

A Facebook és Instragam oldalon követők személyes adatait az adatkezelő hozzájárulásuk értelmében kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont), a hozzájárulást megadottnak tekinti azzal, hogy az adott személy kedveli, követi oldalát, bejegyzéseit, illetve kommentet ír azokhoz.

Az adatkezelő elsősorban a dokumentumok tárolására és biztonsági mentésére alkalmaz felhő alapú szolgáltatásokat. Az ilyen szolgáltatások közös jellemzője, hogy azt nem a felhasználó számítógépe, hanem egy távoli szerver, a világ bármely pontján elhelyezhető szerverközpont nyújtja. Ilyen szolgáltatást nyújtanak az online tárhelyek is. A felhőalkalmazások nagy előnye, hogy földrajzi helytől lényegében független, nagy biztonságú, rugalmasan bővíthető informatikai tároló és feldolgozó kapacitást nyújtanak.

Ezekben az esetekben a felhőszolgáltató adatfeldolgozónak tekinthető, aki a személyes adatokat az adatkezelő érdekében dolgozza fel. A felhőszolgáltatók kötelesek a személyes adatok bizalmas kezelésére, és csak az adatkezelő utasítására végezhetnek adatfeldolgozást.

Az adatkezelő a lehető legnagyobb odafigyeléssel választja meg a felhőszolgáltatásokat biztosító partnereit, minden, általában elvárható intézkedést megtesz, hogy azokkal ügyfelei adatbiztonsági érdekeit is szem előtt tartó szerződést kössön, azok adatkezelési elvei számára átláthatóak legyenek és az adatbiztonságot rendszeresen ellenőrzi.

A felhő alapú tárhelyek jelszóval védettek, az ott tárolt adatokhoz kizárólag az adatkezelő férhet hozzá.

Az adatkezelő partnerei a felhő alapú alkalmazások igénybevételéhez szükséges adattovábbításhoz jelen Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával kifejezetten hozzájárulnak.

Az adatkezelő tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés során az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvény szerint kötelezően rögzítendő adatok felvétele, illetve a panasz kivizsgálása, annak rendezésével összefüggő kapcsolattartás.

Megtett panasz esetén az ügyintézés, és így a személyes adatok kezelése – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján – kötelező. Ennek értelmében a személyes adatok kezelésének jogalapja, jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

Az adatkezelő a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, ennek alapján a személyes adatokat is ezen időtartam alatt kezeli.

Az adatkezelő kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és fenntartja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akinek az adatokat továbbítja, vagy átadja, felhívja, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének.

Az adatkezelő gondoskodik arról, hogy a kezelt adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. A kezelt adatokat kizárólag az adatkezelő és az általa igénybe vett adatfeldolgozó(k) ismerheti(k) meg, azokat harmadik, az adat megismerésére jogosultsággal nem rendelkező személynek nem adja át.

Az adatkezelő fokozottan ügyel partnerei, páciensei, ügyfelei, vásárlói személyes adatainak biztonságára. A jogszabályi rendelkezések maradéktalan betartása mellett jár el és ezt megköveteli valamennyi partnerétől is. A személyes adatok védelme magában foglalja a fizikai adatvédelmet is (a dokumentumok riasztóval védett, zárható helyiségben való tárolása), valamint az informatikai védelmet (vírusirtó, jelszóvédelem használata) is.

Az adatkezelő az érintett által megadott személyes adatokat elsődlegesen a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban megadott adatfeldolgozó(k) szokásos védelmi rendszerekkel ellátott szerverein, részben a saját informatikai eszközein, papír adathordozó esetén székhelyén, megfelelően elzárva tárolja.

Az érintettek elismerik és elfogadják, hogy személyes adataik megadása esetén az adatok védelme teljes mértékben az interneten és a számítógépes rendszerben nem garantálható. Jogosulatlan hozzáférés vagy adatmegismerés – adatkezelő erőfeszítéseinek ellenére történő – bekövetkezésekor a jelen tájékoztatóban írtak szerint szükséges eljárni.

Átlátható tájékoztatás:
Jelen Adatkezelési Tájékoztató is azt a célt szolgálja, hogy világos, tömör, átlátható, érthető információkat nyújtson az adatkezelőnél alkalmazott adatkezelési tevékenységről.

Hozzáférési jog:
Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:

  • az adatkezelés célja,
  • az érintett személyes adatok kategóriái,
  • azon címzettek, akikkel a személyes adatokat közölték,
  • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Helyesbítéshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

 Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Törléshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő törölje a rá vonatkozó személyes adatokat. Az adatkezelő – ezen kérelem alapján – köteles törölni a személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték,
  • az érintett visszavonja korábban adott hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja,
  • az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre,
  • a személyes adatokat jogellenesen kezelték,
  • uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges törölni az adatokat.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu 

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Adatkezelés korlátozásához való jog:
Érintett jogosult kérni, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, elsősorban akkor, ha:

  • vitatja az adatok pontosságát,
  • jogellenesnek tartja az adatkezelést, de valamilyen okból mégsem kéri az adatok törlését.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

 Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Adathordozhatósághoz való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Tiltakozáshoz való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból, bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendeletének 21. cikkében írt módon.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Az érintettet megillető jog automatizált döntéshozatal esetén:
Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna, vagy őt jelentős mértékben érintené. Automatizált döntéshozatal minden olyan eljárás vagy módszertan, melynek során technikai automatizmus értékeli ki az érintett személyes jellemzőit és amely rá nézve joghatással jár vagy őt jelentős mértékben érinti. Az adatkezelő nem alkalmaz olyan profilozásra is alkalmas informatikai automatizmusokat, melyek az érintett jogaira nézve jelentős kihatással bírnak.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Tárczy Virág egyéni vállalkozó 1028 Budapest, Bethlen Gábor u. 3.

E-mail: hello@mintaetrend.hu

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszol az érintetteknek.

Az adatkezelő vállalja, hogy minden olyan címzettet tájékoztat a fenti jogokkal kapcsolatban részére küldött kérelmekről, akivel a személyes adatokat közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul. Vállalja továbbá, hogy a fenti kérelmek elintézéséről az azokkal kapcsolatos döntésről legkésőbb 30 napon belül értesíti az érintettet (kérelmezőt).

Adatvédelmi incidensnek minősül a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését, az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

Adatvédelmi incidens esetén az adatbiztonság sérülésének komoly veszéllyel fenyegető szintűnek kell lennie, tehát a sérülésnek olyan fokúnak kell lennie, amely a személyes adatok:

  • megsemmisülésével,
  • elvesztésével,
  • megváltoztatásával,
  • jogosulatlan közlésével vagy
  • jogosulatlan hozzáférésével jár együtt.

 

Incidensnek minősül, ha a fentiek közül bármelyik bekövetkezik, de ez nem zárja ki, hogy több pont is megvalósuljon egyszerre. Nem csupán a szándékos, rosszindulatú magatartások tartoznak e körbe, hanem a gondatlanságból elkövetett sérülések is. Az incidens tehát akkor következik be, ha véletlen vagy jogellenes cselekmény okozza.

Adatvédelmi incidensnek minősülnek például:

  • személyes adatok dokumentumon, hordozható eszközön, adathordozón vagy informatikai rendszeren (pl. levelezéssel) történő illegális továbbítása,
  • illetéktelen hozzáférések személyes adatokat kezelő informatikai rendszerhez vagy alkalmazáshoz,
  • személyes adatokat tartalmazó adatbázis részének vagy egészének sérülése, vagy elvesztése,
  • az informatikai rendszer részének vagy egészének használhatatlanná válása vírus, vagy egyéb rosszindulatú szoftver által, stb.

Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni, vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes adataik feletti rendelkezés elvesztését, vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást, vagy a személyazonossággal való visszaélést, a pénzügyi veszteséget, az álnevesítés engedély nélküli feloldását, a jó hírnév sérelmét, a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve a szóban forgó természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.

Egy esetleges adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén (kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve) az adatkezelő haladéktalanul bejelentést tesz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság felé. Amint az incidens az adatkezelő tudomására jut, azt indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenteni köteles. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni kell.

Az adatvédelmi incidens bejelentéséhez a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság a honlapján külön e célra létrehozott rendszert üzemeltet, amelyen keresztül a bejelentések elektronikus úton megtehetők.

Az adatkezelő nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait, és az orvoslására tett intézkedéseket. Az adatkezelőnek nyilván kell tartani az incidensekkel kapcsolatos adatokat, köztük az okait, a történéseket és az érintett személyes adatok körét. Emellett szerepelnie kell még a nyilvántartásban az incidensek hatásainak és következményeinek, valamint az orvoslásukra tett intézkedéseknek és az adatkezelő következtetéseit is (például: miért gondolja, hogy az incidens nem bejelentésköteles, vagy ha a bejelentés késedelmesen történik, akkor mi volt a késedelem oka).

Nem szükséges bejelenteni a felügyeleti hatóságnak azt az incidenst, amely valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

Amennyiben az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az adatkezelő partnereinek, pácienseinek, ügyfeleinek, vásárlóinak jogaira és szabadságaira nézve, haladéktalanunk tájékoztatja erről az érintett partnert. Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell a legfontosabb információkat és intézkedéseket.

Az érintettet nem kell a fentiek szerint tájékoztatni, ha az alábbi feltételek bármelyike teljesül:

  • az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
  • az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
  • a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az értintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
  • évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információ-szabadságról (Info. tv.);
  • évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • évi CLIV. törvény – az egészségügyről;
  • évi XLVII. törvény – az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről;
  • évi CXVII. törvény – a személyi jövedelemadóról (SZJA).

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Név:                           Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely:                  1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.

Levelezési cím:         1363 Budapest, Pf. 9.

Telefon:                     0613911400

Fax:                            0613911410

E-mail:                       ugyfelszolgalat@naih.hu

Honlap:                     http://www.naih.hu

Az adatkezelő az e tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor ad tájékoztatást. Ilyen esetekben a hatályos jogszabályok rendelkezéseit tekinti irányadónak.

Az adatkezelő ezúton tájékoztatja ügyfeleit, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, a Magyar Nemzeti Bank, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az adatkezelőt. Az adatkezelő a hatóságok részére – amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

Az Adatvédelmi Hatóság weboldala további információkat tartalmaz a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban hivatkozott adatvédelmi jogokról.

Budapest, 2023. október 1.

Tárczy Virág
egyéni vállalkozó

1. SZÁMÚ MELLÉKLET

Ssz.

Személyes adat kezelésének megnevezése

Az adatkezelés célja

Az adatkezelés jogalapja

A személyes adat törlésére nyitva álló határidő

1.

Ajánlatkérés esetén a természetes személy, vagy egyéni vállalkozó személyes adatai (név, e-mail cím, telefonszám).

Ajánlatadás, kapcsolattartás érdekében.

A szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

Amennyiben az ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerül.

2.

Ajánlatkérés során a jogi személy kapcsolattartójának személyes adatai (név, e-mail cím, telefonszám).

Ajánlatadás, kapcsolattartás érdekében.

Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonása esetén haladéktalanul. Amennyiben az ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törlésre kerül.

3.

A szerződéses kapcsolat során megismert személyes adatok természetes személy, egyéni vállalkozó esetében (név, cím, e-mail cím, telefonszám).

A szerződés teljesítése.

A szerződéses kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), majd jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.

4.

Jogi személlyel létrejött szerződéses kapcsolat során megismert, kapcsolattartói személyes adatok (név, e-mail cím, telefonszám).

A szerződés teljesítése, kapcsolattartás érdekében.

Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonása esetén, haladéktalanul. A szerződés megszűnését követő 30 napon belül, kivéve, ha jogszabály rendelkezik a szerződéssel kapcsolatban megőrzési kötelezettségről (a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül).

5.

A dietetikai tanácsadásra való jelentkezés során megadott személyes adatok.

A jelentkezés rögzítése, kapcsolattartás érdekében.

A szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

Amennyiben a páciens a tanácsadáson nem jelenik meg és az időpont módosítását sem kéri, az adatkezelő haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül törli az érintett személyes adatait.

6.

A dietetikai tanácsadás igénybevétele során kezelt személyes adatok.

A szerződés teljesítése.

A szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.

7.

A szolgáltatást igénybe vevő személy egészségügyi adatai (különleges adatok).

A páciens egészségügyi állapotának megismerése, a megfelelő étrend kialakítása, a tevékenység elősegítése.

A szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont, az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 9. cikkének (2) bekezdésének h) pontja alapján).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (30 év) leteltét követő 30 napon belül.

8.

Az adatkezelő megbízója ügyfeleinek, pácienseinek adatait is kezeli a tevékenység ellátása során.

A szerződés teljesítése, kapcsolattartás érdekében.

A szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont – az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél).

Az adatkezelő a személyes adatokat kizárólag a megbízóval való együttműködés során kezeli.

9.

A vásárlás során megadott személyes adatok.

A szerződés teljesítése érdekében, kapcsolattartás céljából.

A szerződés teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.

10.

A vásárlás során a jogi személy kapcsolattartójának személyes adatai.

Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében.

Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonása esetén, haladéktalanul. A szerződés megszűnését követő 30 napon belül, kivéve, ha jogszabály rendelkezik a szerződéssel kapcsolatban megőrzési kötelezettségről (a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül).

11.

A szolgáltatást igénybevevők, vásárlók (természetes személy, egyéni vállalkozó esetén) számára kiállított számlán szereplő személyes adatok.

Jogi kötelezettség teljesítése, a számla kiállítása.

Jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.

12.

Beérkező e-mailekkel (feladók e-mail címével), telefonszámokkal kapcsolatos adatkezelés.

Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében, vagy hozzájárulás alapján.

Szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A feladat elvégzését követő 30 napon belül, vagy a hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül.

13.

A szállítók, szolgáltatók, alvállalkozók személyes adatai (természetes személy, vagy egyéni vállalkozó esetén).

Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében.

Szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.

14.

A szállító cégek, szolgáltatók, alvállalkozók kapcsolattartóinak személyes adatai.

Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében.

Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonása esetén, haladéktalanul. A szerződés megszűnését követő 30 napon belül, kivéve, ha jogszabály rendelkezik a szerződéssel kapcsolatban megőrzési kötelezettségről (a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül).

15.

A weboldal által kezelt cookie-k adatgyűjtése során rögzített személyes adatok.

A felhasználói élmény növelése, a weboldal fejlesztése.

Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül.

16.

A weboldalon működő kapcsolatfelvételi űrlap használata során megadott személyes adatok (név, e-mail cím).

Kapcsolatfelvétel céljából.

Szerződés létrehozása érdekében (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

A kapcsolatfelvételt követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, kivéve, ha a szerződéses kapcsolat létrejön.

17.

A közösségi oldal használata során az adatkezelő tudomására jutott személyes adatok.

A tevékenység, a szolgáltatások és a termékek népszerűsítése érdekében.

Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül.

18.

A nyereményjátékok nyerteseinek személyes adatkezelése.

A nyereményjáték és a sorsolás lebonyolítása, a nyertes kiválasztása és értesítése, a nyeremény átadása érdekében.

Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A jogszabályban írt megőrzési kötelezettség (5 év) figyelembevételével, a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül.

19.

A panaszkezelés során megismert személyes adatok.

A panasz beazonosítása és kezelése érdekében.

Jogi kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (3 év) leteltét követő 30 napon belül.

error: A tartlom védett.